Marketing voor mediabedrijven, media voor marketingbedrijven

Team

Home / Team

Over ons

Marketingleague is een modern marketing-, media- en communicatieadviesbureau. Michael Dam richtte in 2007 Marketingleague op en Raffaele Fiorini startte in 2009 Medialeague. Sinds 2011 werken we onder één naam: Marketingleague. Beide oprichters werken al bijna veertien jaar samen. Sinds onze kennismaking als collega’s van het voormalige PCM Uitgevers, hebben wij marketing- en mediaervaring opgedaan bij diverse werkgevers en opdrachtgevers zoals Wolters Kluwer, NRC Handelsblad, AD Nieuwsmedia, Wegener Media, Sanoma, RTL Nederland, Sdu Uitgevers, ING, KPN, Emerce en nog vele anderen.

Wij opereren in dynamische markten, waar de digitalisering niet alleen de aard van organisaties verandert, maar ook de wijze waarop ideeën en doelstellingen vorm krijgen en gerealiseerd worden. Voor onze klanten is het cruciaal om in de organisatie, of op specifieke projecten, de vertaalslag te maken van ‘business as usual’ naar het continue verbeteren van hun relevantie en de toegevoegde waarde voor hun klanten. Dit geldt in het bijzonder voor de mediasector, waar de digitalisering de niet alleen organisatie- en communicatieprocessen ingrijpend heeft veranderd, maar ook de producten en diensten. Maar het geldt ook in andere branches, waar het contact met de klant of de wijze van dienstverlening is veranderd.

Dit leidt tot complexe vraagstukken op het snijvlak van communicatie, (nieuwe) media, online platforms en organisatieprocessen. Deze arena vormt het werkveld waarin Marketingleague zich thuis voelt en een optimale bijdrage levert aan het realiseren van verschillende organisatie-, marketing- en communicatiedoelstellingen. Onze ‘insider’ kennis van media(bedrijven) en conceptuele denkkracht maken van Marketingleague een adviesbureau die breed inzetbaar is.

Ons team

  • Michael Dam
    Michael DamPartner
  • Raffaele Fiorini
    Raffaele FioriniPartner

Ervaring

Marketingstrategie
Ecommerce
Branding
Media & publishing
Marketingcommunicatie
Marktonderzoek

Klanten